İkinci Hafta Gebelik

Doktorlar gebeliğinizin başlangıcını son adetinizin ilk gününden başlatacaklardır. Yani gebeliğinizin ilk iki resmi haftasında aslında henüz gebe olmamış olacaksınız.

Ancak gebelikten önce bile bedeniniz hamilelik için hazırlanmaktadır. Gebeliğin bu erken dönemlerinde pek çok değişim ortaya çıkar ve bunlar sağlıklı bir gebelik için temeldirler.

Hormonlar kadın bedenindeki aylık değişimleri tetiklerler ve böylece beden hamilelik için hazır hale gelir. Hamileliğin ikinci haftasında bedeniniz yumurtlamaya hazırlanıyordur.

Yumurtalıklarda bir yumurta (bazen de iki tane) olgunlaşır ve yumurta folikülü terk edip fallop tüpüne girer. Sonrasında ise döllenme için en uygun zaman aralığı gelir.

Gebeliğin İkinci Haftasında Bebeğiniz

Gebeliğin ikinci haftasında henüz bir embriyo yoktur. Ancak bedeniniz birinci haftadan itibaren hamilelik için hazırlanmaktadır. Eski rahim dokusunu atar ve geçen ayın döllenmemiş yumurtasını da dışarı atar.

Hamileliğin ikinci haftası devam ederken yumurtlamaya yakınsınızdır. Bu zaman aralığı döllenme için en uygun zamandır ve bu nedenle daha doğurgan olduğunuz günlerin takibini yapmak iyi bir fikirdir. Bir kaç işaret bedeninizin yumurtlamaya hazır olduğunu gösterir.

İkinci Hafta Gebelikte Bebek Ne Kadar Büyüktür?

Hamileliğin ilk günlerinde henüz bebek yoktur. Bu kafa karıştırıcı olabilir ancak doktorlar tam döllenme gününü belirlemenin zorluğundan dolayı hamileliği bu şekilde hesaplarlar. Döllenme yumurtlama ile aynı günde olmayabilir ve farklı günlerdeki cinsel ilişkilerden bir tanesi gebeliğe sebep olmuş olabilir. Bu nedenle doktorlar gebeliği bu yöntemle hesaplarlar. Dolayısıyla hamileliğinizi muhtemelen 4-6 hafta gebeyken fark edeceksiniz ve bunun ilk iki haftasında genelde daha ortada bebek bile yoktur.

Hamileliğin ikinci haftasında bir yumurta dominant hale gelir ve östrojen salgılamaya başlar, böylece rahim dokusunun kalınlaşmasını sağlar. Östrojen düzeyleri yeterince yüksek olduğunda, LH hormonu salgılanmasını tetikler ve bu hormon olgun yumurtanın folikülden çıkmasını ve fallop tüpüne girmesini sağlar. Yumurta 12-24 saat boyunca hayatta kalır.

İkinci Hafta Gebelikte Fetal Gelişim

Kompleks hormonal değişimler bedeninizi gebelik için hazırlamaktadır. Östrojen, FSH ve LH hormonları bunlar arasındadırlar. Birlikte çalışarak yumurtanın doğru şekilde olgunlaşmasını ve döllenme için hazırlanmasını sağlarlar.

Gebeliğinizin ikinci haftasının sonunda muhtemelen tam anlamıyla gebe kalacaksınız. Her bir hücredeki kromozomlar spermin yumurtayı döllemesi ile bir araya geleceklerdir ve sonucunda bebeğinizin genleri ortaya çıkacaktır. Gebeliğin ilk günlerinde bebeğin cinsiyeti ve genetik özellikleri hali hazırda belirlenmiş olacaktır.

Tek yumurta ikizlerinde bir sperm bir yumurtayı döller ve sonrasında bu yapı bölünerek iki organizma meydana getirir. Sonucunda genetik olarak aynı iki bebek ortaya çıkar.

Çift yumurta ikizlerinde ise iki sperm iki yumurtayı döller ve bu nedenle bebekler aynı veya farklı cinsiyette olabilirler. Birbirlerine kardeşlerden daha fazla benzemezler.

Döllenmeden sonra 24 saat içerisinde döllenmiş yumurta veya zigot bir çok hücreye bölünmeye başlar ve fallop tüplerinden aşağı inmeye başlar.

Gebeliğin İkinci Haftasında Bedeniniz

Henüz gebeliğin ilk günlerindesiniz ve değişimler çok belirsiz olacaktır. İkinci hafta gebelikte bedeniniz yumurtlamaya hazırlanmanın işaretlerini vermeye başlayacaktır. Bu belirtileri takip etmek doğurganlık pencerenizi takip etmeyi kolaylaştırır ve gebelik ihtimalinizin artmasını sağlar. Bazı en yaygın işaretleri şöyle:

• Bazal beden sıcaklığındaki değişimler: Bazal beden sıcaklığınız yumurtlarken en düşük noktasına gelir ve sonrasında yarım derece kadar artar. Bunu takip etmek yumurtlamayı tahmin etmenin iyi bir yoludur.
  • Farklı vajinal sıvı: Pek çok kadın yumurtlamayı keşfetmek için vajinal sıvısına göz atar. Yumurtlama yaklaşırken sıvı daha ince, şeffaf, elastik bir hale gelir ve yumurta beyazı gibidir. Bu değişimler spermlerin rahim ağzından daha kolay geçmesini sağlarlar.
  • Artan koku duyusu: Yumurtlama esnasında ortaya çıkan hormonal değişimlerden dolayı bazı kadınların koku duyusunda gebeliğin ilk günlerinde artış olabilir.
  • Memelerde gerginlik: Yumurtlaması yaklaşan kadınlarda memelerde biraz gerginlik olması yaygındır.
  • Karın ağrısı: Bazı kadınlar yumurta salarken karın bölgesinde biraz sancı duyarlar.
  • Lekelenme: Yumurta folikülü yırttığında ve fallop tüpüne geçtiğinde çok hafif bir lekelenme görebilirsiniz.
  • Artan cinsel istek: Bedeniniz bebek sahibi olmanın en iyi zamanını bilmektedir ve bu nedenle yumurtlama döneminde cinsel istekte artış olabilir.

İkinci Hafta Gebelikte Karnınızın Boyutu

Çoğu kadın 1-2 hafta gebelikte bir belirti yaşamaz. Bunlar gebeliğin ilk günleri olduğundan belirtiler çoğunlukla yumurtlamaya dair olurlar. Karnınızda rahim dokusu kalınlaşmaktadır ve döllenme için hazırlanmaktadır.

İkinci haftanın sonunda gebe kalırsanız, bedeniniz sindirimi yavaşlatma gibi bazı değişimler yapmaya başlayacaktır ve bu da karında bir miktar şişkinliğe sebep olabilir.

İkinci Haftada Gebelik Belirtileri

Birinci günden itibaren herhangi bir gebelik belirtisi yaşamanız pek olası değildir. Yumurtlamanın bazı belirtileri erken gebelik belirtilerine benzer olabilirler.

Ancak bazı kadınlarda 1-2 hafta gebelik belirtileri görüldüğü belirtilemektedir. Döllenmeden sonra bu belirtilerin bedenin geçirdiği hormonal değişimlerden kaynaklanma ihtimalleri var.

İkinci Hafta Gebelikte Ultrason: Gerekli mi?

İkinci haftada ultrason ihtiyacı pek olmayacaktır. Bazı durumlarda, özellikle doğurganlık problemlerinin olduğu hallerde doktor rahim dokusunun kalınlığını ölçmek için ultrason kullanabilir ve ayrıca foliküllerin olgunlaşma süreçlerine göz atabilir.

İkinci Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı

Gebe kalmadan önce bile yaşam tarzınızı sağlıklı bir gebelik için düzenleyebilirsiniz. Yapılacak bazı en iyi değişiklikler şöyle:

• Döngünüzü takip etmek: Adet döngünüzü takip ederek en doğurgan olduğunuz günleri görebilir ve böylece ne zaman cinsel ilişkiye gireceğinizi belirleyebilirsiniz.
  • Yumurtlama testi yaptırmak: Eğer yumurtlama arefesinde olduğunuzu düşünüyorsanız, evde kullanılabilen ve hormon ölçen bazı testler ile bebek için ne zaman deneme yapmalı görebilirsiniz.
  • Vitaminlerinizi almaya başlamak: Gebelik için hazırlanmış vitaminlerin daha gebe kalmadan alınmaya başlamaları gerekir. Böylece doğurganlığınız artar ve nöral tüp defektleri önlenebilirler.
  • Vajinal sıvınıza göz atın: Sıvıdaki değişimler genelde yumurtlamaya işaret ederler.
  • Sağlıklı yaşam tarzı: Sağlıklı beslenme, düzenli spor, bol su içmek, yeterince uyumak gibi sağlıklı alışkanlıklar daha hızlı gebe kalmanıza yardımcı olacaklardır.

Gebeliğin İkinci Haftasında Cinsel İlişki

Adet döngünüze aşina olduğunuzda yumurtlamaya yakın günlerde cinsel ilişki yaşamaya çalışın. Yumurta sadece 12-24 saat yaşadığı için yumurtlamadan önce ilişki yaşamak spermlere fallop tüplerine yüzüp orada yumurtayla eşleşme şansı verecektir.

Spermler üreme sisteminizde 6 güne kadar yaşayabilirler ve bu nedenle düzenli cinsel ilişki önemlidir. İlişkiden sonra milyonlarca sperm rahme doğru yol alır. Sadece bir kaç yüz tanesi fallop tüplerine ulaşır ve bir iki tanesi de hedefine varır.