Kırk İkinci Hafta Gebelik

Bir gebelik 42 hafta ve daha uzun sürdüğünde buna uzamış gebelik adı verilir. Bazı kadınların gebeliklerinin neden 42 hafta sürdüğüne dair pek çok çalışma olmasa da, uzmanlar hormonlar, genetik ve hatta obezite gibi faktörlerin etkili olabildiğini belirtiyorlar.

Bu dönemde artık 9 ay ve 20 günlük hamilesiniz demektir.

Kırk İkinci Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Kırk ikinci haftada bebeğinizin gelişimi devam eder. Bu noktada bebeğin gelişini doğal olarak beklemek veya doğumu başlatmak konusunda muhtemelen bir karar vermeniz gerekebilir. 42 haftanın sonrasında ölü doğum riski artar ama çoğu bebek de sağlıklı doğar.

Bebeğiniz artık ortalama bir karpuz boyutlarında denilebilir. Boyu 51.5 cm ve ağırlığı 3.7 kg olabilir. Fakat hala vajinal doğum yapmanız mümkün olduğundan bu durum sorun oluşturmayacaktır.

Bu dönemde fetüs gelişimini sürdürür. Çalışmalara göre uzamış gebeliklerdeki bebekler, zamanında doğmuş bebeklerden daha büyük olabiliyorlar ve ağırlıkları da 4.5 kg’ı bulabiliyor.

Kırk İkinci Hafta Gebelikte Bedeniniz

Kırk ikinci haftada bedeninizin büyük bir yük altında olduğunu hissedebilirsiniz. Fetüs büyümeye devam ettiğinden bu durum çok normaldir.

Gebelik 39 haftadan daha uzun sürdüğünde, karın da oldukça gerilmiş durumda olur. Bu nedenle karnınızın çok büyük ve ağır olduğunu hissedebilirsiniz.

Kırk İkinci Hafta Gebelik Belirtileri

9 aylık gebelikten daha uzun süren gebelikler hem fiziksel hem de duygusal bazı değişimleri beraberlerinde getirebilirler. Bu dönemde yaşayabileceğiniz bazı değişimler şöyle:

• Ayak ve bileklerde şişkinlik: Bacak krampları yaşamanız da mümkündür. Uzun süre yürümek ve ayakta durmak çok zor olabilir.
  • Vulva bölgesinde şişkinlik: Bölgede aynı zamanda ağırlık hissi olabilir. Bebek artık 4.5 kg olabilir ve baş aşağı çıkmaya hazır durduğundan bu bölgeye ağırlık yapacaktır.
  • Sık idrara çıkma: Bebek rektum ve alt bağırsaklara baskı yapıyor. Bu nedenle idrarın birikmesi için yeterli alan bulunmuyor.
  • Kanlı vajinal akıntı olabilir: Çünkü rahim ağzı kendini doğuma hazırlıyor. Hafif lekelenmeler olur ama ağır kanamalar değildirler. Eğer ağır kanama görürseniz bu daha ciddi bir durumun işareti olabileceği için hemen acile ulaşmanız gerekir.
  • Geceleri uyumakta zorluk: Uykusuzluk uzamış gebeliklerde çok yaygındır. Bunun sebebi yaşadığınız fiziksel zorlanma ve rahatsızlık olabilir. Endişeli olmak, duygusal olmak, stres, çileden çıkma ve kaygı gibi şeyler uykusuzluk sebebi olabilirler.
  • Sık sık ishal ortaya çıkabilir.
  • Bedeniniz doğuma hazırlanırken bel ağrıları da yaşayabilirsiniz.

Kırk İkinci Haftada Ultrason

42 haftalık gebe olduğunuzda, doğmamış bebeğinizin ultrason fotoğraflarını görmek heyecan verici olabilir. Onun tamamen gelişmiş olduğunu göreceksiniz. Bu aşamada tüm organları kendi kendine hayatta kalmasını sağlayacak kadar gelişmiştir.

Bebeğinizin cildi bu dönemde ince ve kuru görünebilir. Çünkü derisini kaplayan koruyucu katman tamamen atıldı.

Kırk İkinci Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı ve Beslenme

Kendiniz ve bebeğiniz için sağlıklı bir beslenmeye sahip olmanız önemlidir. Ancak kabızlık yapan veya şişkinliğe yol açan süt ürünleri ve kırmızı et gibi şeylerden biraz uzak durmanız uygun olabilir.

Beyaz et, meyve ve sebze tüketimine odaklanın. Ayrıca abur cubur tüketmeyin ve bunun yerine taze meyve ve sebzelere odaklanın.