On İkinci Hafta Gebelik

Eğer bebeğinizi şimdi görebilseydiniz onunla çok gurur duyardınız! Gebeliğin ilk trimesterini tamamlamak üzeresiniz ama bu önemli noktaya ek olarak çok meşgul olan bebeğiniz her geçen gün büyük işler başarıyor. On ikinci hafta gebelikte fetüsün artık neredeyse her noktası hızlı bir gelişim içerisinde. Bebeğiniz doğuma kadar daha büyük ve güçlü olmaya devam edecek.

Bir diğer iyi haber ise bu haftanın bitiminde düşük ihtimalinin önceki haftalara göre çok daha az olmasıdır. Ayrıca kendinizi de biraz daha iyi hissedebilirsiniz. Pek çok kadın bu noktada daha enerjik ve ayrıca daha az bulantılı hisseder. Garip şekilde eşiniz de bulantı ve karın ağrıları gibi rahatsızlıklar yaşayabilir.

On İkinci Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Artık resmi olarak hamileliğinizin üçte birini tamamlamak üzeresiniz ve bu kadar kısa zamanda ne kadar yol geldiğiniz üzerine bir düşünün. Bebeğiniz artık karnınızda tamamen oluştu ancak gelişiminin tamamlanmasına da daha vakit var. Parmakları gelişti ve artık ellerini açıp kapatabiliyor. İçinde ise üreme sistemi, dolaşım sistemi ve boşaltım sistemi gelişimin ileri evrelerinde.

Bu noktada bebeğiniz 14 gram kadardır. Ses telleri oluşuyordur ve böbrekleri de idrar üreterek mesanesini dolduruyor. Henüz hissedemeseniz de ultrasonda kolayca görülebilir.

Şu anda baştan popoya boyu 5 cm kadar, yani bir erik kadar denilebilir. 14 gramlık ağırlığı ise üç üzüm tanesi kadar.

On İkinci Hafta Gebelikte Fetal Gelişim

Son adetinizden beri sadece 12 hafta geçti ancak bebeğiniz tamamen oluştu bile: tüm organları, kasları ve kemikleri yerinde ve üreme sistemi de şu anda oluşuyor. Bu noktadan sonra hızlı bir şekilde gelişecek ve olgunlaşacak. Bebeğiniz ayrıca bu aşamada çok aktif ancak hareketlerini hissetmenize hala vakit var.

On İkinci Hafta Gebelikte Bedeniniz

Üç ay önce gebeliğinizi ilk düşünmeye başlamıştınız ve şu anda içinizde tamamen gelişmiş bir bebek var. Muhtemelen bu aralıkta bir doktora gittiniz ve ilk ultrason taramanızı da oldunuz. Buna ek olarak karnınız da artık biraz görünmeye başlayabilir.

On İkinci Haftada Gebelik Karnı

Şimdiye kadar ailenize yeni bir birey geleceğini pek göstermemiş olmanız çok olası. Ancak şimdi karın ve bel bölgenizde biraz kalınlaşma görebilirsiniz. Eğer geçmişte bir gebelik geçirdiyseniz, ilk defa gebe kalanlara göre karnınızın daha erken çıkmaya başladığını görebilirsiniz. Yakın zamanda tam bir hamile göbeğiniz olacak.

Karnınız büyümeye devam ederken bu bölgedeki kas ve bağlar esnerler ve bu nedenle bölgede ağrı olabilir. Eğer sorun yaşarsanız doktorunuza danışmayı unutmayın.

On İkinci Hafta Gebelikte Belirtiler

Bu noktada bazı kadınların kabızlık problemi başlar. Herkes bunu yaşamaz ancak çok yaygındır ve rahatsız edici olabilir. Bunun temel sebebi hormonlarınızdır. Fakat yardımcı olabilecek bazı şeyler de var. Bol lifli bir beslenme, bol bol tam tahıllı ekmek ve meyve ile sebze tüketmek, biraz egzersiz yapmak ve bol su içmek fayda sağlayacaktır.

Mide ağrısı ve sancılar da gebeliğin bu aşamasında bazı kadınlara rahatsızlık verebilirler. Endişe etmeniz gereken bir şey yok. Bunun sebebi genelde kabızlık, gaz ve büyüyen bağ dokularınızın esnemesidir. Fakat ağrı çok keskin olursa ve kanama gibi başka belirtiler görürseniz hemen doktorunuza ulaşın.

Temel olarak pek çok kadın ikinci trimesteri gebeliğin en kolay dönemi olarak görür ve siz de bundan faydalanmayı unutmayın. Şimdiye değin yorgunluk ve bulantılarınız vardı ancak bunlar bu dönemde azalacaklardır. Bu nedenle aile ve arkadaşlarınızla dışarı çıkıp daha keyifli bir vakit geçirebilirsiniz.

On İkinci Haftada Ultrason

Çoğu ülkede ilk ultrason 8-14 haftalar arasında uygulanır ve sonrasında genelde 18-21 arasında bir daha uygulanır. Böylece bebeğin tahmini doğum zamanına dair bir değerlendirme yapılır ve bebeğinizin durumu değerlendirilir.

Ayrıca bazı gelişimsel bozukluklar için tarama testlerinin de bu dönemde uygulanabileceğini unutmayın.

On İkinci Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı

Gebeliğiniz sizin için zorlu bir dönem olabilir ancak sağlıklı bir yaşam tarzını sürdürmek için elinizden gelenin en iyisini yapın. Böylece bebeğiniz doğana kadar ona en iyi desteği sağlayabilirsiniz. Beslenmenizde tüm önerilen besin gruplarından gıdalar olmalı. Yani meyveler ve sebzeler başta olmak üzere tüm gerekli gıdaları tüketmelisiniz. Ayrıca her gün bol miktarda su içmeyi de unutmamalısınız.

İki kişilik kadar yemenize de gerek yok, çünkü günlük fazladan 300 kalori yeterli olacaktır.