Yedinci Hafta Gebelik

Yedinci haftada şüphe yok ki artık hamile olduğunuzu yavaş yavaş hissediyorsunuzdur. İlk haftaları bebeğiniz içinizde büyürken geçirdiniz ve belki de yaşamınızdaki değişiklikler nedeniyle de gururlusunuz. En azından karnınız henüz büyümedi ve bu nedenle bu haberi şimdilik kimseyle paylaşmaya ihtiyacınız yok.

Ancak yedinci haftaya kadar geldiniz ve artık tam olarak eskisi gibi hissetmiyorsunuz. Pek çok kadın için yedinci hafta, hamileliğin bazı işaretlerinin belli olduğu bir dönemdir ve aynı zamanda pek çok zorlukla birlikte gelir.

Yedinci Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Henüz aile ve arkadaşlarınız gebeliğinizin farkında olmayabilirler ancak bunu henüz dışarıdan göstermeseniz bile, bebeğiniz hızlı bir şekilde gelişiyor ve boyutu da artıyor.

Yedinci Hafta Gebelikte Bebeğiniz Ne Kadar Büyüktür

Bebeğiniz artık 1 cm kadar bir boya sahip. Bu çok fazla görünmeyebilir ancak kısa süre önce susam tanesi kadar olduğunu dikkate alırsak ciddi bir gelişim gösterdi.

Yedinci Hafta Gebelikte Bebeğin Gelişimi

Bu aşamada onun ne kadar büyük olduğunu biliyoruz ancak peki gelişimi ne durumda? Bu noktada beyni büyük bir değişim ve gelişim aşamasına giriyor. Hatta bu nedenle kafası bedeninin diğer kısımlarından daha hızlı büyüyor ve büyük alnı var.

Aynı zamanda gözleri ve kulakları da hızlanan bir değişim içerisinde. İç kulağı tamamlanma yolunda adımlar atsa da, kulağının dış kısmı henüz bir kaç hafta daha görünür olmayacak.

Bebeğinizin henüz kolları ve bacakları yok fakat uzuvları kıkırdak halinde oluşmaya başladılar. Bunlar zaman içerisinde kol ve bacak kemikleri olacaklar. Aynı zamanda kolları da uzayacak ve düzleşecek. Bu ince uzuvlar zaman içerisinde elleri olacaklar. Bu esnada bacaklar da gelişiyorlar ve yakında belli hale gelecekler.

Ayrıca kalbi, akciğerleri, mide bağırsak sistemleri ve diğer dokuları da hızlı bir gelişim sürecinde.

Yedinci Hafta Gebelikte Bedeniniz

Bu aşamada henüz karnınız olmadığı için minnettar olabilirsiniz ancak kendinizi gelecek bazı değişimlere karşı zihinsel olarak hazırlamanız da önemlidir. Bir kaç hafta daha çok belirti yaşamayabilirsiniz ancak tipik belirtiler önümüzdeki haftalarda geleceklerdir.

Rahminizin boyutu ikiye katlandı ama bedeniniz henüz çok değişmedi. Bebeğin kordonu oluştu. Böylece embriyoya oksijen ve besin taşınıyor, atıklar dışarı atılıyor. Bulantı, kusma, mide yanması ve benzer diğer gebelik belirtilerine hazır olun.

Yedinci Hafta Gebelikte Karnınız

Yedinci haftada henüz hamileliğinizi pek göstermiyorsunuz. İlk gebeliklerin büyük kısmında karın on ikinci haftaya kadar pek büyümez. Eğer daha önce bir gebelik geçirdiyseniz, rahim ve karın bölgesindeki kas esnemesinden dolayı daha belirgin bir karnınız olabilir.

Yedinci Hafta Gebelikte Belirtiler

Şimdiye kadar rahminiz bir limon boyutundaydı. Artık pek öyle değil çünkü artık iki katı büyüklükte. Henüz pek fiziksel bir yükünüz yok ancak gebeliğinizin bu noktasından sonra giderek daha yorgun hissetmeye başlayacaksınız. Yorgunluk muhtemelen deneyimleyeceğiniz en belirgin işaret olacaktır ve bu nedenle ona karşı hazırlıklı olun ve yaşamınızdaki değişiklikleri gerçekleştirin.

Bu aşamada tamamen normal ve yorgun hissetmeniz normaldir. Aynı zamanda memelerinizin daha ağır ve hassas hissettirmeleri, bunun yanında daha sık idrara çıkmanız da normaldir. Sabah bulantıları pek çok kadın tarafından bu noktada hissedilir. Günün herhangi bir anında ortaya çıkabilir fakat genelde 12-14 hafta arasında geçer.

Bazı kadınlarda hamilelikte diş etlerinde ağrı veya kanama olabilir. Bu nedenle ağız temizliğine dikkat etmek gebelikte daha da önemlidir. Diş hekiminizden genel ağız ve diş sağlığınızı kontrol etmesini isteyebilirsiniz.

Ağzınızın yanında hem anne hem de bebek için tehlikeli olabilecek bazı enfeksiyonlar da mevcutlar. Örneğin su çiçeği bunlardan bir tanesidir. Bu nedenle hamilelikte bir enfeksiyondan şüphe ederseniz hemen doktorunuza ulaşmayı unutmayın.

Yedinci Hafta Gebelikte Ultrason

Yedinci hafta ultrason için biraz erkendir ve genelde ilk tarama 8-14 hafta arasında olur ve ikincisi ise 18-21 arasında uygulanır.

Yedinci Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı

Gebeliğiniz sizin için zorlu bir dönem olabilir ancak sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmek önemlidir. Böylece hem kendiniz hem de bebeğiniz için en iyi desteği elde edebilirsiniz. Beslenmenizde taze meyve ve sebzeler olabildiğince bulunmalı ve dengeli beslenmelisiniz. Ayrıca bol bol su içmeniz de önemlidir.

İki kişilik yemeniz gerektiğini de düşünmeyin çünkü bebeğiniz için günde sadece 300 fazladan kaloriye ihtiyacınız var. Ayrıca bulantı ve kusmalarınız varsa iştahınız da zaten kötü olacaktır. Beslenmenize dikkat ettiğiniz sürece bebeğiniz arzu ettiği tüm besinleri almaya devam edecektir.

Doktorunuz aksini söylemediği sürece gebelikte cinsel ilişkiye devam edebilirsiniz.