Yerleşme Kanamasından Kaç Gün Sonra Test Yapılır?

Yerleşme kanaması, bazı kadınlarda gebeliğin başlarında görülen hafif bir vajinal kanamadır. Adetiniz gecikmeden günler önce hafif bir kanama yaşamanız halinde bu kanamanın yerleşme kanaması olması mümkündür.

Adet döngüsü içerisinde lekelenme yaşamanızın pek çok nedeni olabileceği için yerleşme kanamasının ayırt edici özelliklerini bilmeniz faydalı olabilir. Bu sayede yerleşme kanaması yaşayıp yaşamadığınızı ve ne zaman gebelik testi yapmanız gerektiğini anlayabilirsiniz.

Yerleşme Kanaması Nasıl Olur?

Yerleşme kanaması, az ve hafif gelen bir kanamadır. Gebe kaldıktan yaklaşık 10-14 gün sonra gerçekleşen yerleşme kanaması genelde ortada bir sorun olduğuna işaret etmemektedir.

Yerleşme kanamasının, döllenen yumurtanın rahim içi tabakaya tutunmasıyla gerçekleştiği düşünülmektedir. Bu kanama genelde kadının adet görmesi gereken zamanda gerçekleşmekle birlikte yerleşme kanaması, adet kanamasına göre daha hafif olmaktadır.

Bazı kadınlar yerleşme kanaması yaşadığını fark ederken bazıları ise fark etmeyebilir. Yerleşme kanaması bazen adet döneminin hafif geçtiğini düşündürtebilmektedir. Yerleşme kanamasının adet kanaması olduğunu düşünmeniz durumunda gebe kaldığınızın farkına varmayabilirsiniz. Bu durumda bebeğin ne kadarlık olduğu ilk trimesterde gerçekleştirilecek ultrasonla belirlenecektir.

Yerleşme kanaması hafif olduğu ve kendi kendine durduğu için herhangi bir tedavi gerektirmez. Bununla birlikte gebeliğiniz sırasında yaşadığınız kanama nedeniyle endişe duyarsanız, bir an önce doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.

Yerleşme Kanaması Nasıl Anlaşılır?

Yerleşme kanamasını anlamak için öncelikle kanamanın ne zaman gerçekleştiğini bilmen önemlidir. Yerleşme, yumurtlamadan yaklaşık 6-12 gün sonra gerçekleştiği için kanamanın bugünlerde gerçekleşmesi beklenir. Bu nedenle yerleşme kanamasını pek çok kadın adet görmeleri gereken tarihten birkaç gün önce yaşar.

Yerleşme kanaması kadından kadına değişiklik gösterebilmekle birlikte kanamanın genel özellikleri şu şekildedir:

• Açık pembe ila kahverengi kanama
  • İçerisinde pıhtı olmayan kanama
  • Yalnızca tuvalet kağıdında fark edilecek kadar hafif kanama
  • Genelde birkaç saat olmak üzere birkaç günden uzun sürmeyen kanama

Yerleşme kanamasıyla birlikte yorgunluk ve göğüslerde hassasiyet gibi erken gebelik belirtileri yaşayabilirsiniz. Gebelik belirtileri ve kanamayı birlikte gördüğünüzde gebe olduğunuzu düşünebilirsiniz, ancak adet öncesi görülen belirtilerin gebelik belirtilerine benzeyebileceğini unutmayın. Bu yüzden gebe olup olmadığınızı anlamanın en iyi yolu, gebelik testi yapmak olacaktır.

Yerleşme Kanaması Kaç Gün Sürer?

Yumurta döllendikten sonra fallop tüplerine ve oradan da rahme doğru ilerler. Döllenmiş yumurtanın rahim boşluğuna girmesi yaklaşık üç gün içinde gerçekleşir. Rahim boşluğuna girmiş olan döllenmiş yumurta 3-4 gün sonra rahim duvarına tutunur. Bu süreçte yerleşme kanaması görülürse uzunluğu yaklaşık olarak 1-2 gün olacaktır.

Yerleşme Kanaması İlişkiden Kaç Gün Sonra Olur?

Yerleşme kanamasının ne zaman gerçekleştiğini anlamak için öncelikle adet döngüsündeki aşamaları anlamak gerekir. 28 günlük bir adet döngüsünün aşamaları şu şekildedir:

• Adet döngüsünün ilk günü: Adet kanamasının başladığı ilk gündür.
  • Adet döngüsünün 14. günü: Yumurtlamanın gerçekleştiği gündür.
  • Adet döngüsünün 14 ve 15. günleri: Döllenmenin gerçekleştiği günlerdir.

Adet döngüsünün 20 ve 24. günleri: Döllenmeden 6-7 gün sonra yerleşmenin gerçekleştiği günlerdir. Bugünlerde yerleşme kanaması birkaç gün sürebilir.

Gebelik Testi Ne Zaman Yapılmalı?

Evde yapılan gebelik testleri, idrardaki hCG hormonunu tespit ederek çalışır. HCG yalnızca gebe olunması halinde vücutta bulunmaktadır. Bu hormon, döllenen yumurtanın rahim içine tutunmasıyla birlikte üretilmeye başlanmaktadır.

Gebelik testini yapmak için en doğru zaman, adet geciktikten bir hafta sonrası olmaktadır. Bu süreyi beklemek istemiyorsanız, yine de cinsel ilişki sonrası en az birkaç hafta beklemeniz gerekir. Gebe kaldıktan sonra vücutta tespit edilecek kadar hCG üretilmesi için 7 ila 12 gün kadar süre geçmesi gerektiği için daha erken dönemde test yapmanız, yalancı negatif sonuç almanıza neden olabilir.

Gebelik Testi Nasıl Yapılır?

Gebelik testini evde yapmak için eczaneden alacağınız idrarda gebelik testlerini kullanmanız gerekir. Bu testler, idrardaki hCG’yi tespit ederek çalışır. Doğru bir şekilde kullanıldığında yüzde 100’e yakın doğru sonuçlar sağlayan bu testler eczaneden alıp talimatlarına uyarak kolayca kullanabilirsiniz.

Evde yapacağınız test, üretici firmaya göre farklı talimatlara sahip olabilse de bu testlerde genelde çubuktaki belli bir bölgeye idrar damlatmanız gerekir. Test çubukları, idrardaki hCG’yi tespit etmek üzere tasarlanmıştır ve testlerin çoğu hCG’yi gebe kaldıktan 10 gün sonra tespit edebilmektedir. Bununla birlikte testi adetiniz geciktikten sonra yapmanız, testten yalancı negatif sonuç alma ihtimalinizi azaltacaktır.

Evde gebelik testi yaparken dikkat etmeniz gereken noktalardan bazıları şunlardır:

• Gebelik testini sabah ilk idrarınızda yapın. Bu şekilde idrarınızdaki hCG en yoğun miktarda olacak ve test tarafından kolayca tespit edilecektir. Günün başka zamanında test yapmak istiyorsanız, idrarınızın dört saat kadar mesanenizde durduğundan emin olun.
  • Testi yapmadan önce çok fazla su içmeyin. Pek çok kişi testten önce idrarı arttırmak için su içse de bunu yapmanız, idrardaki hCG seviyelerinin azalmasına neden olacaktır.
  • Testi açmadan önce yanında gelen talimatları dikkatli bir şekilde okuyun ve tüm adımları doğru bir şekilde uyguladığınızdan emin olun.

Kanda Gebelik Testi

Gebelik testi yalnızca idrarda değil, kan testinde de ortaya çıkmaktadır. Kan testleri genelde daha pahalıdır ve idrar testleriyle aynı sonucu verdiği için daha az sıklıkla yapılmaktadır. Kanda gebelik testinde hastanede ya da doktorunuzun muayenehanesinde kan örneği vermeniz ve bunun analiz edilmesi gerekir. Kan testinde yalnızca kanınızda hCG olduğu değil, aynı zamanda hCG’nin ne miktarda olduğu tespit edilir.

Kan testleri, idrarda gebelik testlerine göre daha az miktardaki hCG’yi tespit edebildiği için daha hassastır. Yani gebeliğin erken dönemlerinde daha doğru sonuçlar sağlar. Kanda gebelik testi için kan örneği alındıktan sonra testinizin sonucunu almanız kısa bir zaman alacaktır.

Gebe kaldığınızı öğrendikten sonra doktorunuz kanınızdaki hCG miktarını tespit etmek için de kan testi yapmak isteyebilir. HCG seviyeleri gebeliğin ilk birkaç haftasında her iki günde bir iki katına çıkar. HCG seviyeleriniz bu şekilde artmıyorsa ortada gebelikle ilgili bazı sorunlar olabilir. HCG seviyelerinin çok yüksek olması ise ikiz gebeliği ya da gebelikle ilgili sorunlar olduğunu gösterebilir..

Ne Zaman Doktora Gitmek Gerekir?

Gebelik sırasında ya da adet döngüsünde yaşanan kanamaların pek çok nedeni olabilir. Bu nedenle vajinal kanamaları ciddiye almanız ve gerektiğinde doktora gitmeniz önemlidir.

Açıklanamayan tüm kanamalar ve karın ağrıları doktora gitmeyi gerektirmektedir. Kanamanızın ve ağrılarınızın nedeni adet döneminiz değilse altta yatan başka bir sağlık sorunu olabilir. Özellikle baş dönmesi, güçsüzlük ve ateş gibi belirtiler, ciddi sağlık sorunlarına işaret ediyor olabilir.

Gebeyseniz ve kanamanız varsa bu kanama yerleşme dışında başka bir nedenden kaynaklanıyor olabileceği için aşağıdaki durumlar halinde doktorunuzu ziyaret etmeniz gerekir:

• Açık kırmızı renkte kanama
  • Rektal baskı
  • İçerisinde pıhtı olan yoğun kanama
  • Bel, omuz ya da pelviste ağrı
  • Şiddetli ağrı ve kramplar

Bu belirtiler, düşük ya da dış gebelik yaşadığınızı gösteriyor olabileceği için bir an önce tıbbi yardım almanız gerekir. Doktorunuz, belirtilerinizin nedenini tespit edecek ve gerekli tedavilere karar verecektir.

Bradley, Sarah. “What Is Implantation Bleeding?” Healthline, 30 Mar. 2022, www.healthline.com/health/pregnancy/implantation-bleeding.

“Can You Take a Pregnancy Test When You Have Implantation Bleeding?” MedicineNet, 12 Jan. 2022, www.medicinenet.com/can_take_pregnancy_test_when_implantation_bleeding/article.htm.

“Implantation Bleeding: Common in Early Pregnancy?” Mayo Clinic, 19 Apr. 2022, www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/expert-answers/implantation-bleeding/faq-20058257#:%7E:text=Implantation%20bleeding%20is%20defined%20as,the%20lining%20of%20the%20uterus.

“Pregnancy Tests: How They Work, Types and Accuracy.” Cleveland Clinic, my.clevelandclinic.org/health/articles/9703-pregnancy-tests. Accessed 23 May 2022.