Yirmi Üçüncü Hafta Gebelik

Yirmi üçüncü haftada artık hamile karnınız kendini belli edecektir ancak bu önemli dönemece dair bilinmesi gereken bazı önemli bilgiler de mevcut.

Yirmi Üçüncü Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Bu dönemlerde bebeğiniz yüksek ihtimalle tam bir bebek gibi görünüyordur. Diğer pek çok şeye ek olarak gözleri ve dudakları şekil alıyordur. Kilo almaya devam edecek ve kırışık derisinin altı dolacak. Ayrıca yirmi üçüncü haftada karnınızda daha fazla hareket de hissedebilirsiniz.

Hamileliğinizin başlarında sanki gaz hareketleri gibi gelen hareketler artık tam tekmelere dönüşecekler. Çünkü bebeğinizin kasları geliştikçe ve koordinasyonu iyileştikçe daha fazla hareket ediyor.

Yirmi Üçüncü Haftada Bebeğiniz Ne Kadar Büyük?

Bebeğiniz artık 28 cm boyunda ve ağırlığı da 450 gram kadar oldu. Bu noktadan sonra devamlı olarak kilo alacak ve kasları da hem daha güçlü hem de daha koordine olacak.

Yirmi Üçüncü Haftada Bebeğin Pozisyonu

Doğum zamanınıza dört ay kadar kaldı ve bebeğiniz de bu aralıkta çok hızlı bir gelişim gösterecek.

Doğuma henüz oldukça zaman var ancak henüz doğum pozisyonuna geçmedi. Başı sizin diyaframınıza bakıyor ve ayakları da rahim ağzına doğru. Bebek henüz küçük olduğundan gün içerisinde pozisyon değiştirebilir.

Yirmi Üçüncü Hafta Gebelikte Fetal Gelişim

Bebeğinizin bu noktada rahim dışında hayatta kalabilmesi için tüm organları gelişmiş durumda ve bu nedenle erken doğsa bile hayatta kalabilir. Akciğerlerindeki kan damarları rahim dışında da nefes alabilmesi için gelişim halindeler.

Bebeğinizin cildi ince görünüyor ve oldukça şeffaf. Görünür damarlardan dolayı oldukça kırmızı ancak pigmentler geliştiklerinde son ten rengine kavuşacak.

Bebeğinizin kalbi güçleniyor, ayrıca orta kulaktaki kemikleri de sertleşmeye başladılar. Rahim dışındaki siren sesi veya süpürge sesi gibi yüksek sesleri duyabilir durumda. Hatta onun sizin sesiniz veya müzik gibi belli şeylere tepki verdiğini bile fark edebilirsiniz.

Yirmi Üçüncü Hafta Gebelikte Bedeniniz

Yirmi üçüncü haftada pek çok kişide kolayca fark edilebilir bir gebe karnı olacaktır. Ayrıca bebeğiniz güç ve koordinasyon kazandıkça onun hareketlerini daha fazla fark edeceksiniz.

Bunların dışında şunlar ortaya çıkabilirler:

• Özellikle kalça ve karın bölgesinde esneme çizgileri
  • Bacak kaslarında kramplar
  • Bedeninizdeki sıvı artışından dolayı el ve ayak bileklerinde orta düzeyde ani olmayan şişkinlikler
  • Dişinizi fırçalarken hafif kanamalar

Bebeğiniz gelişime devam ederken siz de devam edeceksiniz. Pek çok hamile kadın bu noktada 4.5 kilo kadar almıştır ancak bu durum kişiye göre değişir.

Yirmi Üçüncü Haftada Hamile Karnı

Karnınız bebeğe yer açmak için giderek büyüyor. Karnınızın pubik kemikten rahmin tepesine kadar olan boyu 21-25 cm’ye kadar ulaşmış olmalı.

Karnınızdaki büyüme ağırlık merkezinizi değiştirdiği için dengeniz de gün gün değişebilir.

Yirmi Üçüncü Haftada Gebelik Belirtileri

Her hamile kişinin belirtileri ona özeldir ancak bu hafta hissedebileceğiniz bazı yaygın ortak belirtiler de vardır:

• Kabızlık, çünkü kalın bağırsaklarda hareketlilik gebelikte azalır
  • Baş ağrısı veya migren, sebebi sırttaki kas geriliminden kaynaklanabilir, ayrıca omuz ve boyunlardaki omurga hareketlerinden de olabilir
  • Uyuma problemleri veya uykusuzluk, hormonlar, anksiyete ve genel rahatsızlıklardan kaynaklanabilir

İlk trimesterdeki mide bulantıları muhtemelen artık tamamen bitmiştir. Ancak iştahınız değişmeye devam eder ve belli tat ve kokular rahatsızlık verdiklerinden bulantı yapabilirler.

Ayrıca Braxton Hicks sancıları da yaşayabilirsiniz. Bunlar rahatsız edici olabilirler ancak ağrısızdırlar ve rastgele olurlar. Rahmin doğuma hazırlanmasına işaret ederler. Fakat sancılarınız yoğunsa, kanama varsa erken doğum ihtimaline karşı hemen doktorunuza ulaşın.

Yirmi Üçüncü Hafta Gebelikte Ultrason

Bebeğiniz gelişime devam ederken özellikleri de ultrasonda daha kolay görünür hale gelirler. Böylece onu tanımak kolaylaşır.

Bu ultrasonda baş çevresi, karnı ve femur uzunluğu da ölçülecektir.

Yirmi Üçüncü Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı

İkinci trimesterde bir enerji artışı yaşanır ve bu nedenle biraz spor yapmak için hevesli olabilirsiniz. Prenatal yoga güvenlidir, popülerdir ve genel sağlığınıza iyi gelir. Yoga ve hafif esnemeler kas ve bel ağrısı problemlerine engel olabilir.

Eğer doğum zamanının yaklaşmasından dolayı kaygılı hale geldiyseniz, zihin ve bedeninizi rahatlatmak için farklı stres yönetimi tekniklerinden faydalanabilirsiniz.

Sağlığınız bebeğinizin sağlığı için de önemli ve bu nedenle hastalanmamak için ayrı bir önem göstermek iyi olabilir. Bazı yüksek riskli bulaşıcı hastalıklar bebek için sorun yaratabilirler. Ayrıca düzenli el yıkamak, sağlıklı beslenmek ve uyumak unutulmamalı.

Bazı insanlar ikinci trimesterde daha yüksek bir cinsel isteğe sahip olurlar. Doktorunuz yatak istirahati vermediği sürece sorun yok. Ayrıca cinsel ilişki ruh halinize de iyi gelecektir.

Cinsel ilişki esnasında bedeninizi iyi dinlemelisiniz. Sırtüstü yatmak bu dönemde rahatsızlık verebilir ve bu nedenle uygun pozisyonu bulmanız gerekecektir.