Otuz Sekizinci Hafta Gebelik

Otuz sekizinci hafta gebelikte artık gebeliğin tamamlanmasına çok yaklaştınız denilebilir. Artık doğuma hiç olmadığı kadar hazırsınız denilebilir. Fakat yine de hamileliğinizdeki bu önemli haftaya dair bilmeniz gereken bazı şeyler var.

Otuz sekizinci haftaya biraz daha detaylı bir şekilde göz atalım ve doğum günü yaklaştıkça neler beklemeniz gerektiğini görelim.

Otuz sekizinci hafta üçüncü trimesterin içindedir ve yaklaşık olarak 8 ay 2 haftadır hamile olduğunuzu gösterir.

Otuz Sekizinci Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Bebeğinizin boyutu artmaya devam edecektir ve gebeliğin son haftalarında haftada 225 gram kadar ağırlık kazanacaktır. Artık hepimizin hoşuna giden bebeklerdeki tombul yap birikimleri özellikler dizler, omuzlar ve dirseklerde daha belirgin hale gelecek.

Bebeğiniz bir lahana kadar büyüdü denilebilir. Boyu yaklaşık olarak 49 cm civarında ve ağırlığı ise 3 kilogram civarında.

Otuz Sekizinci Haftada Fetal Gelişim

Bebeğinizin beyni, akciğerleri ve karaciğeri gebeliğin son haftalarında gelişmeye devam eder ve bu nedenle gebeliğin tamamlanmasına mümkün olduğunca yakın bir zamanda doğum yapmak önem kazanır.

Cildi üzerindeki onu kaplayan ince tüyler ise ya tamamen döküldüler ya da çok az miktarda kaldılar.

Bebeğin bağırsakları da ilk dışkısını depoluyorlar ve bu dışkıya mekonyum adı veriliyor ve bu parçayı doğumdan sonra atacaktır. Mekonyum bebeğinizin rahim içerisinde yuttuğu her şeyden oluşan yapışkan bir maddedir.

Otuz Sekizinci Hafta Gebelikte Bedeniniz

Otuz sekizinci haftada karşılaşabileceğiniz zorluklardan en büyüğü alt karın kısmında yaşanan baskı artışıdır. Bu dönemde bebeğiniz rahimde pozisyon değiştirmeye başlayacaktır ve baş aşağı şekilde pelvise inecektir.

Bu dönemde bedeniniz size biraz rahatsızlık verici hissettirebilir. Artık daha ağır olduğunuzu ve rahat bir oturma pozisyonu bulmakta zorlandığınızı fark edeceksiniz. Hatta uyumak ve uzun süre ayakta kalmak da zor olacaktır. Bu nedenle bu dönemde olabildiğince rahat kıyafetler giymek önem kazanır.

Değişen meme boyutlarından dolayı kendinize uygun gebelik sütyenini bulmanız da önemlidir. Ayrıca meme uçlarınızdan besin zengini bir sıvı olan kolostrum sızmaya başlayabilir. Bu nedenle sütyeninizde ıslaklık veya sarı lekeler olursa endişe etmeyin.

Karnınız ise geçmiş dönemlere göre düşmüş gibi görünebilir ve daha aşağıda durur. Bunun sebebi bebeğin rahim içerisindeki değişen konumudur.

Otuz Sekizinci Hafta Gebelik Belirtileri

Gebeliğiniz devam ederken artık pek yeni belirtiler olmadığını fark edebilirsiniz ancak varolan belirtilerin yoğunluklarında artış meydana gelecektir. Bu dönemde şunları yaşayabilirsiniz:

• uykusuzluk, bitkinlik ve uyuma problemleri
  • hazımsızlık ve mide yanması
  • el ve ayaklarda şişkinlik
  • baş ağrıları
  • baş dönmesi ve sersemlik hissetme
  • özellikle alt ve üst belde ağrılar
  • şişkinlik ve kabızlık
  • sıcak basması ve aşırı ısınma
  • vajinal akıntılarda artış

Hamilelikte yediğiniz şeylerin gebelik belirtilerini hafifletme üzerinde etkileri vardır. Bu nedenle öğünlerinizin besleyici olduğundan ve bol su aldığınızdan emin olmalısınız. Bol su almanız sık tuvalete gitmenizi gerektirse de ihmal edilmemelidir.

Ayrıca Braxton Hicks kasılmaları da yaşayabilirsiniz. Bunlar rastgele gelip giden ağrısız sancılardır ve bedeninizin gerçek doğuma hazırlandığını gösterirler. Eğer sancılarınız düzenli hale gelirler, yoğun bir ağrı ve kanama yaparlarsa, hemen doktorunuza ulaşmanız gerekir.

Otuz Sekizinci Haftada Ultrason

Otuz sekizinci hafta kontrolünde ultrason uygulanabilir ve böylece bebeğin rahim içerisindeki pozisyonu gözlemlenir. Eğer bebeğiniz hala ayakları aşağıda duruyorsa, doktor döndürülmesi için gerekli işlemleri ayarlayabilir.

Fakat gebeliğiniz normalse ve bebeğiniz sağlıklı görünüyorsa bu son ultrasonunuz olabilir.

Otuz Sekizinci Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı ve Beslenme

Bu döneme kadar geldiniz ve artık doğuma hazır ve istekli olduğunuzu tahmin etmek kolay. Fakat sabırlı olun. Bu son haftaları rahat ve stressiz bir şekilde geçirmeye çalışın.

Eğer evde kalmayı tercih ediyorsanız arkadaşlarınızı çağırın, sporu seviyorsanız hafif sporlar yapın. Kendiniz ve bebeğiniz için dengeli bir şekilde beslenmeye devam etmelisiniz. Ayrıca buzluğu bol bol yemekle doldurmak uygun olacaktır çünkü bebek geldikten sonra yemek yapmaktan kurtulmak önemli olacaktır.

Bu dönemde cinsel ilişki mümkündür ancak rahat bir pozisyon bulmak çok zor olacaktır. Bu nedenle penetratif ilişki yerine eşinizle yakınlık kurmayı tercih edebilirsiniz. Bunlar sahip olacağınız stres ve anksiyetenin hafiflemesine yardımcı olacaklardır.