Otuz Üçüncü Hafta Gebelik

Ortalama kırk hafta kadar süren gebeliğinizin sadece yedi haftası kaldı ve bu dönemde rahat olmanız muhtemelen biraz zor olacaktır.

Üçüncü trimesterdesiniz ve artık bebeğinizle yaşamın nasıl olacağını hayal etmeye başlamışsınızdır. Pek çok değişim geçiriyorsunuz ve rahatsız edici ağrı ile sızıların ortaya çıkması da muhtemel. Bir yerlerinizin şişkin olması artık günlük bir mesele haline gelmiş olmalı.

33 haftalık gebe olmanız artık 8 aylık hamile olduğunuz anlamına geliyor ve sadece bir ay kadar zamanınız kaldı. Bir aydan daha kısa süre içerisinde doktorunuz size erken doğum ve doğum işaretleri ile belirtileri konusunda gereken bilgileri verecektir.

Otuz Üçüncü Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Bebeğiniz dünyaya gelmek için hazırlıklara devam ediyor ve doğum günü yaklaştıkça kilo almayı sürdürüyor.

Bu dönemde bebeğinizin boyu yaklaşık olarak 38-43 cm arasında olacaktır ve ağırlığı da 1.8-2 kilogram aralığında olacaktır. Fakat her bebek farklı olduğundan gelişimi bu dönemde farklılık gösterebilir. Bu nedenle bu ölçülerin biraz dışındaysa endişe etmeyin çünkü yüksek ihtimalle tamamen normaldir.

Bebeğin bağışıklık sistemi gelişiyor ve hali hazırda kendi bağışıklık sistemine de zaten sahip. Antikorlar sizin bedeninizden onun bedenine geçmeye devam ediyorlar çünkü tüm sistem henüz oturmadı.

Otuz Üçüncü Hafta Gebelikte Bedeniniz

Bu dönemde bedeninizdeki pek çok bölüm değişecektir. Karnınızdaki ve memelerinizdeki büyüme belirgin olacaktır çünkü bedeniniz gebeliğiniz ilerledikçe adapte olmaya devam ediyor. Ancak doğumdan sonra tüm bu değişimler tekrar eski hallerini alacaklar.

Bedeniniz normalden daha fazla kan üretiyor ve kan hacminiz de %40 kadar artmış durumda. Bu değişimlere adapte olabilmek için kalbiniz de daha hızlı şekilde atmaya başlayacaktır. Hatta kalbinizin bazı atımları atladığını bile hissedebilirsiniz. Bu normaldir ancak çok sık olduğunu fark ederseniz doktorunuza ulaşmanız uygun olacaktır.

Rahminizin üst kısmı ile göbek deliğinizin mesafesi bu dönemde 13 cm civarında olacaktır. Almış olduğunuz toplam kilo miktarı ise 10-13 kg aralığında olmalı.

Otuz Üçüncü Haftada Gebelik Belirtileri

Bu haftada kalbinizde bazı değişimler fark edebilirsiniz. Bunun yanında deneyimleyebileceğiniz bazı şeyler şöyle:

• Bel ağrısı: Bebek büyürken rahimde gerçekleşen büyüme siyatik sinirinize baskı yapmaya başlar ve bu bedeninizdeki en geniş sinirdir. Bu sinirin baskı görmesi siyatik adı verilen bel ağrısına sebep olabilir. Ağrıyı hafifletmek için yana dönerek yatmak iyi bir tercih olabilir. Ayrıca fizik terapi de hamilelikten önce veya hamilelikten sonra ortaya çıkan bel ağrıları konusunda yardımcı olacaktır.
  • Bilek ve ayaklarda şişkinlik daha fazla olabilir: Bilek ve ayaklarınızdaki şişkinlik eskisinden daha fazla olacaktır. Rahminizdeki büyüme bacak ve ayaklarınızdan geçen damarlar üzerinde de baskı yapıyor. Ayak ve bacakları günde birkaç defa yukarı kaldırmak fayda sağlayabilir.
  • Uyku problemleriniz olabilir.
  • Mide yanması yaşayabilirsiniz.
  • Nefes darlığı mevcut olabilir.
  • Braxton Hicks kasılmaları yaşayabilirsiniz.

Bu son trimesterde doktorunuz sizi erken doğum işaretleri konusunda da bilgilendirecektir ve bunlardan bazıları şöyle:

• Sancılar daha sık ve düzenli aralıklarla gelmeye başlarlar.
  • Bel ağrısı ve bacak krampları geçmezler.
  • Suyunuz gelir.
  • Kanlı veya kahverengimsi bir vajinal akıntı olabilir.

Bazen doğumun geldiğini sanmanıza rağmen Braxton Hicks kasılmaları yaşayabilirsiniz. Bu sancı türü düzensizdir ve giderek daha yakın aralıklarla gelmez. Ayrıca doğum sancıları kadar da yoğun değildir.

Eğer çok uzun süre sancı yaşarsanız ve zaman aralıkları azalırken bir yandan da daha sık hale gelirlerse, hemen doktorunuza ulaşın. Bebeğinizin doğumu için henüz biraz erken ve doktorunuz doğumu geciktirebilir.

Otuz Üçüncü Haftada Ultrason

Eğer bu dönemde ultrason olursanız, bebeğinizin uyanık olduğu esnada gözlerini açık tuttuğunu görebilirsiniz. Ayrıca emme ve yutkunma hareketleri ile nefesini düzenli şekilde alıp vermeyi de öğreniyor.

Bu dönemde ultrason biyofiziksel profilin de bir parçası olabilir. Bebeğin hareketlerini, nefesini, kas tonusunu ve amniyotik sıvı miktarını ortaya koyar. Ayrıca bebeğin kalp ritmi ve bununla hareketleri arasındaki ilişki de gözlemlenebilir.

Otuz Üçüncü Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı ve Beslenme

Otuz üçüncü haftada bacaklarınızdaki şişkinlik belirgin hale gelebilir.

Yürümek ve yüzmek geçici olarak rahatlama verebilir ama bol su içmeyi de unutmayın.

Yemenize içmenize dikkat etmeniz de çok önemlidir. Gıda alımınızda proteinler, karbonhidratlar, vitaminler, mineraller ve yağlar olmalı, dengeli şekilde hazırlanmalı. Dengeli bir beslenme tüm günlük besinlerinizi almanıza yardımcı olacaktır. Doktor doğru dozda prenatal vitaminler de verebilir.

Hamileliğin bu döneminde de cinsel hayata devam edebilirsiniz fakat bu konuda doktorunuzdan da onay almanız gerekir. Bedeniniz değişim geçiriyor ve bu nedenle rahat bir pozisyon bulmak zaman zaman zorlu olabilir.