Yirmi Altıncı Hafta gebelik

Hamileliğinizin üçüncü trimesterine yaklaşırken, her gün ve her hafta farklı hissedebilirsiniz. Dinlenmiş ve enerjik mi olacağınız, yoksa yorgun, bitkin ve şişkin mi olacağınız hiç belli olmaz. Tek yapabileceğiniz şey bedeninizin uyarılarını takip etmek ve yeterince dinlenmek için fırsat yaratmak.

Yirmi Altıncı Hafta Gebelikte Bebeğiniz

Bu hafta bebeğinize güzel şeyler olacak. Şimdiye değin göz kapakları kapalıydı ama bu hafta bir noktada gözlerini ilk defa açacak. Bebeğiniz henüz rahmin içerisinde bir şey görecek durumda değil. Göz kırpacaktır, gözlerini kapatıp açacaktır ve bu sırada uyuyup uyanacaktır.

Bebeklerin gözleri genelde mavidir ve doğumdan sonra bebek büyüdükçe gerçek rengini almaya başlar.

Bebeğiniz hala oldukça yağsız görünüyor ama yağ depoları zamanla dolacak ve gebeliğin geri kalanı boyunca ağırlığı da artacak.

Bebeğiniz Yirmi Altıncı Haftada Ne Kadar Büyük?

Bebeğiniz artık bir pancar boyutlarında ve 35.6 cm kadar uzun. Kilosu ise 907 gram civarında. Rahim artık onun için daha sıkışık hale geliyor ve esneyip tekme atarken bundan sonra siz de daha rahatsız hissedeceksiniz.

Yirmi Altıncı Hafta Gebelikte Bebeğin Pozisyonu

Gelişiminden dolayı bebeğinizin alıştığınız hareketleri yapması giderek zorlaşacaktır fakat hala manevra alanı bulunuyor. Yirmi altıncı haftada bebek genelde doğum pozisyonunu bulmaya başlar. Bu nedenle baş aşağı hale gelir. Fakat bu haftada tamamen yan konumda olması da mümkün.

Yirmi Altıncı Haftada Fetal Gelişim

Bebeğin kan damarları artık tamamen işlev gösteriyorlar. Kalbi kan pompalıyor. Dolaşım sistemi artık tamamen aktif. Bebeğinizin tüm kan damarları gelişti ve rollerini yerine getiriyorlar.

Bebeğinizin akciğerlerinde de damar gelişimi devam ediyor. Akciğerler henüz tam olarak işlevsel değiller ve bu nedenle erken doğan bebekler teorik olarak nefes almaya uygun olsalar da zorluk yaşarlar. Yani erken doğum durumunda bebeğinizin hayatta kalma ihtimali yüksektir.

Fakat bu durumdan yine de kaçınmak gerekir çünkü bebeğin akciğerleri ve beyninin rahim içerisinde hala ciddi bir gelişim geçirmesi gerekiyor.

Göbek kordonu artık daha güçlü ve kalın, böylece bebeği ihtiyaç duyduğu tüm besinler ile destekliyor. Hamileliğinizin sonlarına yaklaştıkça iştahınız bu nedenle daha yüksek hale gelecek. Ancak gıda seçeneklerinizi sağlıklı tutmalısınız, tatlı ve atıştırmalıklardan uzak durmalısınız.

Eğer plasentanızda bir sorun tespit edilirse sağlıklı gıdalar ve bol su tüketimi ile sağlığını iyileştirebilirsiniz. Yağsız etler ve fazla yağlı şeyler tüketmemek hassas kan damarlarının sağlıklı kalmasını sağlayarak bebeğin göbek kordonunun da sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

Ayrıca beslenme tercihlerinizin bebeğinizi besleyen kan damarlarının sağlığını doğrudan etkilediğini unutmayın. Bu damarlar bedeninizdeki diğer damarlar kadar dayanıklı değillerdir. Bu nedenle plasenta ve göbek kordonunu sağlıklı durumda tutabilmek için bol bol ıspanak, brokoli ve salatalık gibi yeşillikleri tüketin ve ayrıca iyi bir demir kaynağı olan yağsız etlerden faydalanın.

Yirmi Altıncı Hafta Gebelikte Bedeniniz

Hamileliğin bu aşamasında 9-10 kg civarında kilo kazanmış olmanız gerekli. Daha fazlası rahatsızlık verebilir ve görünümünüzden memnun olmayabilirsiniz. Çoğu gebe kadın bu dönemde 9-13 kg aralığında alır.

Ortalama bir gebe kadının günde 2000-2500 kaloriye ihtiyacı vardır. Emzirme döneminde bu 500 kalori kadar artar. Yani aldığınız fazla kiloların bir sebebi var.

Bu durumdan rahatsız olmamaya çalışın. Hamileliğiniz sona erdiğinde bedeniniz hızlı şekilde değişecek. Şeklinizin eskisinden farklı olduğunu görünce özgüveninizde bir azalma yaşayabilirsiniz ama endişe edecek bir şey yok.

Doğumdan sonra fazla kiloları giderek vermeye başlayacaksınız çünkü bebek çıkmış olacak ve emzirme nedeniyle daha fazla kalori yakacaksınız. Ayrıca su ağırlığının büyük kısmını da kaybedeceksiniz. Size şişkin hissettiren ve yüzünüzü dolgunlaştıran şey de genelde sudur. Bu durum gebelikte normaldir.

Ayrıca bedeninize karşı nazik ve saygılı olun, kendinize karşı çok yargılayıcı olmayın.

Yirmi Altıncı Haftada Gebe Karnı

Göbek deliğinizin muhtemelen artık dışa doğru bombe yapmıştır ve cildiniz de biraz sıkı ve kaşıntılı hissettirebilir. Cildinize daha fazla elastikiyet vermek için nemlendirmeyi ve bol su tüketmeyi unutmayın.

Yirmi Altıncı Hafta Gebelik Belirtileri

Yirmi altıncı hafta gebelikte Braxton Hicks kasılmaları daha sık ve güçlü olacaklardır.

Bebek mesanenize daha fazla baskı yaptıkça, tuvalete çıkma ihtiyacınız da daha fazla olacaktır.

Kaburga altlarında ve belde ağrı hissetmek normaldir çünkü bebek hızla büyüyor ve rahim içerisinde rahat etmek için esniyor. Bu ağrıları hafifletmek için pozisyon değiştirin ve gerekirse koltuğa uzanırken yastıklardan faydalanın.

Ayrıca gebelikte uykusuzluk çekebilirsiniz çünkü bel ağrısı ve genel rahatsızlık uykuyu zorlaştırabilir.

Yirmi Altıncı Haftada Ultrason

Ultrasonda genelde bebeğinizin ellerini yüzüne doğru götürdüğünü görebilirsiniz ve ayrıca dilini de dışarıya çıkartabilir. Onun koordinasyonu arttıkça bu hareketler daha bilinçli hale gelecektir. Doktorunuz artık cinsiyetini yüksek bir doğrulukla söyleyebilir olacaktır.

Yirmi Altıncı Hafta Gebelikte Yaşam Tarzı

Eğer yoğun ağrılarınız varsa doktorunuza danışın. Bel ağrısı, kaburga ağrısı, bacak ve diz ağrıları gibi şeyler artan beden ağırlığından dolayı normaldirler.

Fakat endişe verici bir his ortaya çıkarsa ve ağrılar normal, doğal hissettirmezlerse, hemen doktorunuza danışın.

Ayrıca bilek ve dizlerinizde şişkinlik ortaya çıkarsa ve bu şişkinlik aniden olursa doktorunuza ulaşın. Baş ağrıları ve migren bu dönemde normaldir. Eğer baş ağrılarınız daha yoğun ve sık hale gelirlerse doktorunuzla konuşmalısınız.

Üçüncü trimestere gelirken su içmek önemlidir. Yeterince su içmek bebeğin yeterince amniyotik sıvıya sahip olmasını sağlayacaktır ve ayrıca daha yorgun olmanız ve kabızlık çekmeniz de önlenecektir. Fakat kendinizi su içmeye de zorlamayın. Sadece susadıkça su için.

Yirmi altıncı hafta gebelikte eşinizle küçük bir tatile çıkarak doğumdan önceki son günlerden faydalanabilirsiniz.

Bebeğiniz doğduktan kısa süre sonra kendiniz için şimdiki kadar vakit ayıramayacaksınız ve bu nedenle eşinizle geçirdiğiniz bu vakitlerin keyfini çıkartın. Ayrıca gebelikte güvenle seyahat edebileceğiniz son zamanlardasınız.

Bu dönemde devamlı aktif olma eğiliminiz de olabilir fakat aşırı çalışmayın ve öğün atlamayın.

Eğer hala enerjiniz varsa ve biraz ev işi yapmak için uygun ruh halindeyseniz, eşinizle ev işleri konusunda paylaşım da yapabilirsiniz.

Evin düzeni bebekle birlikte daha zorlayıcı olacaktır. Bu nedenle sahip olduklarınızı ve süslemeleri mümkün olduğunca azaltın, sadece sık kullanılan şeyler ortalıkta kalsınlar. Gereksiz her şeyden kurtulun. Böylece evde daha kolay dolaşabilirsiniz, daha derli toplu durur ve temizlik de daha kolay olur.

İkinci trimesterin sonunda cinsel ilişki artık biraz rahatsızlık verebilir fakat yine de güvenli ve sağlıklıdır. Doktorunuza danıştıktan sonra ilişkiye devam edebilirsiniz.